Miten tällainen tehtävä lasketaan ja mikä on tulos? Pisteestä A pisteeseen C on kaksi kertaa niin pitkä matka kuin pisteestä B pisteeseen A. Jos piste B on 5…

Kysytty

Miten tällainen tehtävä lasketaan ja mikä on tulos?
Pisteestä A pisteeseen C on kaksi kertaa niin pitkä matka kuin pisteestä B pisteeseen A. Jos piste B on 5 sentin päässä pisteestä C, kuinka kaukana piste A on pisteestä C
Ei selvinnyt tänä vuonna ,mutta jospa seuraavana 2015.
Joten toivotan Teille oikein hyvää uutta vuotta 2015

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1. Jos pisteet ovat samalla viivalla ja aakkosjärjestyksessä on tulos
A-B-C, viivan ollessa 5 cm. Tällöin A--C on 10 cm, tässä vastaus.

2. Jos A on keskellä, tulos näyttää tältä:
B-A--C ja tässä --- on 5 cm. A:n etäisyys C:stä on 3,3 cm, tässä vastaus.

Ymmärtääkseni A voi kiertää vaihtoehdosta 1 vaihtoehtoon 2, jolloin oikeat vastaukset sijoittuvat välille 3,3-10 cm.

3,3 on luku 5:3X2 pyöristettynä.