Miten suuri on Nuorten Toivekirjaston kirjasarja eli numerot yhdestä mihin asti?

Kysytty

Miten suuri on Nuorten Toivekirjaston kirjasarja eli numerot yhdestä mihin asti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografian mukaan ensimmäinen Nuorten toivekirjaston kirja oli Lennart Vapaavuoren Salmikämpän pojat ja se ilmestyi vuonna 1951.
Vuonna 1985 ilmestyi sarja 265 osa; Lassi Koposen Pusun pojat pinteessä, joka näyttäisi tällä erää olevan sarjan viimeinen osa.
Tiedot sarjassa julkaistuista kirjoista eri painoksineen löytyy Suomen kansallisbibliografiasta Fennicasta, https://fennica.linneanet.fi.

Hae Fennicasta seuraavasti. Valitse hakutavaksi haku sarjan nimen mukaan ja kirjoita hakulauseeksi Nuorten toivekirjasto.