Otsikko
Miten skorpioni kirjoitetaan kiinalaisin merkein? En löydä sitä mistään ja tatuiontiliikkeiden kuviin ei voi uskoa.

Kysytty

Miten skorpioni kirjoitetaan kiinalaisin merkein? En löydä sitä mistään ja tatuiontiliikkeiden kuviin ei voi uskoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sana "skorpioni" kiinan kielellä löytyy kiinan kielen sanakirjasta. Jos kirjoitetaan xie zi, käytetään kahta merkkiä. Jos kirjoitetaan tian xie xing, käytetään kolmea merkkiä. Lisäksi rivillä on suluissa yksi merkki kiinan kielellä. Kiinan merkkejä ei saa tässä vastauksessa näkymään, joten tervetuloa kirjastoon katsomaan sanakirjasta. Jyväskylän kaupunginkirjastossa ne löytyvät hyllyluokasta 89.943038. Käsikirjastossa on aina paikalla teos Li: Suomi-kiina suursanakirja, jota tässä käytettiin lähteenä.