Miten saan ja saako omasta kännykästä siirtää kuvia kirjaston koneeseen? Ja millainen kaapeli puhelimen ja esim kirjakaapelin tietokoneen välillä pitäisi olla.

Kysytty

Miten saan ja saako omasta kännykästä siirtää kuvia kirjaston koneeseen? Ja millainen kaapeli puhelimen ja esim kirjakaapelin tietokoneen välillä pitäisi olla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston asiakaskoneiden uudistus on työn alla. Toistaiseksi ei ole mahdollista käyttää esimerkiksi kirjoittavaa CD-asemaa.
Jatkossa voi käyttää ainakin USB-porttiin laitettaavaa muistitikkua ja myös 'monikorttilukijoita' on tulossa joihinkin laitteisiin. Kirjoittavat CD-asemat saatanee käyttöön kevään aikana. Myös käyttämäsi puhelimen Bluetooth- tiedonsiirtomahdollisuutta tutkitaan, mutta Nokian PC-suite- ohjelmiston käyttö ei tulle mahdolliseksi, koska koneille eivät asiakkaat voi asentaa ohjemia.