Miten pystyy etsimään Piki:stä maahanmuuttajan kirjoittamia kirjoja?

Kysytty

Miten pystyy etsimään Piki:stä maahanmuuttajan kirjoittamia kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakemalla PIKI:stä asiasanalla "maahanmuuttajat" ja valitsemalla ehdoiksi lisäksi aineistolajin kirja, kieleksi suomi ja kirjallisuudenlajiksi kaunokirjallisuuden saa tulokseksi 76 aiheeseen liittyvää kaunokirjallista teosta. Tässä haussa mukaan tulevat tosin kaikki maahanmuuttajuuteen liittyvät teokset riippumatta siitä, onko kirjailija taustaltaan maahanmuuttaja vai käsitteleekö kirja aihetta muuten. Kiinnostavien kirjojen kohdalla voi tietysti selvittää yksitellen esim. Googlen avulla (http://www.google.fi) kirjan ja kirjoittajan taustaa.

Kustannusosakeyhtiö Teos järjesti vuonna 2008 kirjoituskilpailun "kaikille vähintään 16 vuotta täyttäneille henkilöille, jotka elävät monien kulttuurien vaikutuspiirissä ja jotka eivät ole aikaisemmin julkaisseet kaunokirjallista teosta". Kilpailun parhaat tekstit julkaistaan antologiana tammikuussa 2009.

0 ääntä

Kommentit

Lopussa mainitun novellivalikoiman nimeksi tuli "Mikä ihmeen uussuomalainen?"
https://www.teos.fi/Mika+ihmeen+uussuomalainen
https://www.finna.fi/Record/piki.865743?sid=3089489295

Nuoret pärjäsivät uussuomalaisten novellikilpailussa.
Kilpailu järjestettiin osana EU:n kulttuurienvälisen vuoropuhelun teemavuotta 2008. Siihen osallistui 108 kirjoittajaa. Kilpailuun lähetetyistä teksteistä on valikoitu 13 novellin antologia Mikä ihmeen uussuomalainen? (Teos).
hs.fi 17.1.2009