Miten pitää toimia, jos haluan lukea lehtiä esim. vuodesta 1999? Kaipailen Mikkelissä ilmestyviä lehtiä. Päivämäärä 24.3.1999. tv. tiedonhaluinen

Kysytty

Hei, miten pitää toimia, jos haluan lukea lehtiä esim. vuodesta 1999? Kaipailen Mikkelissä ilmestyviä lehtiä. Päivämäärä 24.3.1999.
tv. tiedonhaluinen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kiitos kysymyksestä.
Meillä Jyväskylän kaupunginkirjastossa Mikkelin alueella ilmestyneitä sanomalehtiä säilytetään ainoastaan 2-12 kuukautta, Keski-Suomen alueen sanomalehdet säilytämme pysyvästi.
Joten pyydänkin teitä nyt kääntymään Jyväskylän yliopiston kirjaston puoleen. Tarkastin, että Länsi-Savo on saatavilla yliopiston kirjastoston varastosta kirjastossa luettavaksi. Voitte kysyä varastonoudoista ja muita haluamianne lehtiä yliopiston kirjaston neuvonnasta: jykneuvonta@library.jyu.fi (https://kirjasto.jyu.fi/yhteystietomme/yhteyshenkilot).
Jos yliopiston kirjastossa ei ole kaikkia haluamianne lehtiä, kaukopalvelumme voi selvitellä sanomalehtien kaukolainamahdollisuutta. Kaukopalvelumme palvelee arkisin klo 8.30-15.30, sähköposti: kaukopalvelu@jkl.fi.

Jos olet asioimassa Mikkelissä, Mikkelin kaupunginkirjastossa säilytetään maakunnan paikallis- ja sanomalehdet pysyvästi.