Miten löydän kirjalistan netistä aiheesta juutalaiset/keskitysleirit?

Kysytty

Miten löydän kirjalistan netistä aiheesta juutalaiset/keskitysleirit?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksi tapa saada kirjalista haluamastasi aiheesta on mennä jonkin kirjaston aineistotietokantaan

esim. http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/index.html (Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokanta)

- valitset linkin "Tarkka Haku" ja avautuvasta ikkunasta hakuelementin "Tekijä" nuolen takaa hakuelementin "asiasana" ja kirjoitat riville "keskitysleirit" ja toiselle riville "Teoksen nimi" nuolen
takaa valitset hakuelementin "Luokka" ja kirjoitat riville luokan 84.2- sekä valitset vaihtoehdoista
"ja", "tai" , "ei" EI-vaihtoehdon. Tällöin ohjelma hakee vain keskitysleirejä käsittelevät TIETOKIRJAT.
Jos haluat vain suomenkielisiä tietokirjoja, voita valita lisäksi "Kieli"-hakuelementin kohdalta suomen.

Toinen mahdollisuus on Suomen kirjallisuuden luettelon Fennican verkkoversion, osoite on:

http://fennicaw.lib.helsinki.fi

Siinä valitset yhdistelmähaun ja käytät samanlaista valintajärjestelmää kuin Oulun kaupunginkirjaston
Intro -version kanssa. Eli ylempään hakuikkunaan kirjoitat "keskitysleirit" ja alemmasta hakuikkunasta
"Kaikki" nuolen takaa valitset "luokka"-sanan ja käytät kaunokirjallisuuden luokkaa sekä valitset "NOT"-
operaattorin Boolen operaattoreista, saat tulokseksi suomenkielisiä tietokirjoja aiheesta "keskitys-
leirit"