Otsikko
Miten lasketaan autolle bensakilometrihinta? Jos on ajettu 3198 km, tankattu bensaa 298 litraa ja kaikki bensa on maksanut 404 euroa. Mikä on yhden kilometrin…

Kysytty

Miten lasketaan autolle bensakilometrihinta? Jos on ajettu 3198 km, tankattu bensaa 298 litraa ja kaikki bensa on maksanut 404 euroa. Mikä on yhden kilometrin hinta, jos lasketaan se vain bensan kulutuksen mukaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kilometrihinta saadaan selville jakamalla bensaan käytetty rahasumma ajettujen kilometrien määrällä. Tässä tapauksessa siis bensan hinta per kilometri on kahteen desimaaliin pyöristettynä 0,13 euroa.