Otsikko
Miten/Kuinka tehdä Kinderpiirakka?

Kysytty

Miten/Kuinka tehdä Kinderpiirakka?

Vastaus

Vastattu

Kysyit Kinderpiirakan ohjetta.

Ohjeita lienee useampia, tässä Kotikokki- ja Iltalehti-sivustojen ohje:

6 dl sokeria
5 dl vehnäjauhoja
2 tl vaniljasokeria
4 tl leivinjauhetta
6 rkl kaakaojauhetta
3 dl kiehuvaa vettä
300 g voita
4 munaa

Voikreemi:

150 g voita
5 dl tomusokeria
4 tl vaniljasokeria

Suklaakuorrutus:

100 g Fazerin sinistä
100 g tummaa suklaata

Koristeraidat:

valkosuklaata

1. Sekoita kaikki kuivat aineet keskenään.

2. Lisää kiehuva vesi ja voisula.
3. Lisää kananmunat.
4. Paista 200 asteessa noin puoli tuntia.
5. Anna piirakan jäähtyä kunnolla.

6. Voikreemin tekeminen: Pehmennä voi sähkövatkaimella notkeaksi. Lisää vaniljasokeri. Sekoita tomusokeri voin joukkoon vähin erin samalla vatkaten. Jos kreemi tuntuu liian paksulta ja levittäminen kakun pinnalle on hankalaa, voit notkistaa kreemin lämmittämällä sitä varovaisesti mikrossa miedolla lämmöllä. Lisää voikreemi kakun päälle ja levitä tasaisesti. Laita piirakka jääkaappiin hetkeksi, kunnes voikreemi on kovettunut.

7. Kuorrutuksen tekeminen: Sulata suklaat ja anna kuorrutteen hetken jäähtyä ennen kuin lisäät sen voikreemin päälle. Laita piirakka jääkaappiin, jotta kuorrute kovettuu.

8. Koristele vielä piirakka sulatetulla valkosuklaalla, tee esimerkiksi raitoja.