Otsikko
Miten kirjoitetaan äidinkielellisesti oikein seuraava lause: "Haluatko saada turpaasi niin että hampaita irtoaa?" Siis mihin kohtaan laitetaan pilkut, vai…

Kysytty

Miten kirjoitetaan äidinkielellisesti oikein seuraava lause: "Haluatko saada turpaasi niin että hampaita irtoaa?"
Siis mihin kohtaan laitetaan pilkut, vai laitetaanko niitä ollenkaan? Olen lukenut pilkkusäännöistä kertovia ohjeita, mutta en siltikään ole varma.

Vastaus

Vastattu

Kielitoimiston ohjepankin mukaan ko. lauseessa voidaan käyttää pilkkua, mutta se ei ole välttämätön. Kumpikin tapa kirjoittaa siis käy.

Linkki ohjeeseen: http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/96

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Jos pilkkua käytetään, se tulee sanojen "niin" ja "että" väliin.