Otsikko
Miten kirjoitetaan "a vot" keskellä lausetta? a vot vai A vot? ...mutta kaverin kanssa, a vot, jopa löytyy tekemistä monella nurkalla.

Kysytty

Miten kirjoitetaan "a vot" keskellä lausetta? a vot vai A vot?

...mutta kaverin kanssa, a vot, jopa löytyy tekemistä monella nurkalla.

Vastaus

Vastattu

Olen tuota nähnyt useimmin yksinkertaisessa muodossa "avot". Joka tapauksessa sanoisin, että keskelle lausetta kuuluu pieni kirjain.

3 ääntä

Kommentit

Hmm, kyllä minä ainakin vähän ihmettelisin, mitä se sellainen "avot" olisi keskellä lausetta. Päänuppini, joka automaattisesti korjaa teksteissä esiintyviä kirjoitusvihreitä, pysäyttäisi lukemisen, ja ryhtyisi pohtimaan, että mitkä aivot....
Versioissa näkee, mutta itse kirjoittaisin ne erikseen. Makunsa kullakin.

No mutta sehän on venäjää vaan, a vot (erikseen kirjoitettuna - а вот, "ja niin", "ja sitten"). Lausahdusta käytetään puhekielessä ilmaisemaan - usein hieman humoristisesti - seuraamussuhdetta, jota puhuja ei epäile. "Valitin, että on kylmää ja tylsää, ja a vot, jo löytyi jätkältä repusta pullo."