Miten kirjallisuusseura perustetaan ja mistä saisin lisätietoa asiasta? Minua kiinnostaa ensisijaisesti seuran perustaminen edesmenneelle kirjailijalle. Mitä…

Kysytty

Miten kirjallisuusseura perustetaan ja mistä saisin lisätietoa asiasta? Minua kiinnostaa ensisijaisesti seuran perustaminen edesmenneelle kirjailijalle. Mitä kaikkea perustaminen vaatii?
Googlesta tulee vain urheiluseuratietoa :/ :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lukupiireistä on ilmestynyt Lukupiirikirja, toimittaneet Johanna Matero, Ritva Hapuli ja Nina Koskivaara ( BTJ, 2010). Kirjassa kerrotaan lukupiirin perustamisesta, mutta ei kirjailijoiden nimikkoseuroista. Tätä voisi kysellä esim. Suomen kirjailijanimikkoseuralta http://www.nimikot.fi/