Miten kengurut saavat ravintonsa jos eivät napanuoran kautta?

Kysytty

miten kengurut saavat ravintonsa jos eivät napanuoran kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kengurut, kuten muutkin pussieläimet syntyvät ennenaikaisesti pussieläinten epätäydellisen istukan takia. Poikanen kiipeää synnyttyään emonsa pussiin ja tarttuu tiukasti emon nisään, ja saa ravintonsa sitä kautta. Tietoa pussieläimistä mm. tästä Tieteen kuvalehden artikkelista:
http://www.tieteenkuvalehti.com/polopoly.jsp?d=195&a=1219&id=7036_1