Miten katson internetistä mitä minulla on lainassa? Kuulin että tälläinen palvelu on olemassa, mutta en ole vielä löytänyt sitä sivuiltanne. (Minulla on PC…

Kysytty

Miten katson internetistä mitä minulla on lainassa? Kuulin että tälläinen palvelu on olemassa, mutta en ole vielä löytänyt sitä sivuiltanne.
(Minulla on PC sekä internet yhteys.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen järjestelmässä et valitettavasti voi selailla tietojasi kotoa käsin. (Joissakin muissa kirjastoissa, esim. Tampereella, tällainen on kyllä jo nyt mahdollista.) Voin vain suositella, että keräät lainauskuitit kotona sellaiseen paikkaan, mistä ne on helppo tarkistaa.

Tietyn teoksen eräpäivää voi Internetin kautta http://www.libplussa.fi/ parhaassakin tapauksessa vain arvailla kirjan saatavuustiedoista. Samaa teosta on nimittäin kirjastossa monia kappaleita ja samasta teoksesta voi olla useita painoksia.

Voit saada myös henkilökohtaisen tunnusluvun, jonka avulla voit kirjaston omilla päätteillä itse tarkistaa lainaustietosi.