Olen nyt muutaman kerran tilannut kirjan netin kautta ja se toimii hienosti, mutta mielestäni on turhaa ja varmaan kallistakin lähettää tavallisella postilla…

Kysytty

Olen nyt muutaman kerran tilannut kirjan netin kautta ja se toimii hienosti, mutta mielestäni on turhaa ja varmaan kallistakin lähettää tavallisella postilla ilmoitus kirjan saapumisesta noutokirjastoon. Jos tilauksen tekee netistä niin silloin varmasti myös omistaa sähköposti osoitteen jolloin tuo ilmoitus voitaisiin lähettä suoraan sähköpostiin. Nyt on käynyt niin jo parikin kertaa että olen noutanut kirjan, lukenut ja jopa palauttanutkin kun tuo ilmoistus vasta saapuu postissa. Eihän se sinänsä mitään haittaa mutta harmitta hieman kun siitä tulee ihan turhia kustannuksia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällainen mahdollisuus on pääkaupunkiseudun kirjastojärjestelmässä. Helmetin omiin tietoihin kirjautumisen jälkeen tulee näkyviin linkki "Muuta tietojasi". Siinä voi ilmoittaa sähköpostiosoitteensa ja ruksata kohdan "Haluan, että kirjasto lähettää ilmoitukseni sähköpostitse". Tällöin myös ensimmäinen myöhästymismuistutus tulee sähköpostiin. Samalta lomakkeelta voi sitten halutessaan muuttaa ilmoitustapaa ja myös muuttaa sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron.