Mitä voisi kertoa oppilaille kirjasta/kirjailijasta Lizzie McGuire?

Kysytty

Mitä voisi kertoa oppilaille kirjasta/kirjailijasta Lizzie McGuire?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lizzie McGuire on Terri Minskyn keksimän ja kehittämän televisosarjan
sepitetty keskushenkilö. Sarjaa on esitetty joitakin aikoja sitten myös
Suomessa tv-kakkosessa. Tänä vuonna Sanoma Magazines Finlandin kustantamana on suomennettu kaksi nuortenromaania. Kummallakin kirjalla on eri kirjoittajat ja romaanit perustuvat Terri Minskyn luomaan hahmoon. Kirjat ovat:
Kim Ostrow: VOI EI, ÄITI ja Kiki Thorpe: NOLOT TREFFIT. Suomennos Jani Bohn.
Nämä koululaisaiheiset nuortenkirjat kuvaavat kirjastomme
asiasanoituksen mukaan: ystävyyttä, tyttöjä, nuorten ja vanhempien - erityisesti äidin ja tyttären - välisiä suhteita,luokkaretkiä, ihastumista jne. Kuten sarjakin, kirja on suosittu ja kirjastomme kappaleet tällä hetkellä lainassa.

Myös internetissä on runsaasti linkkejä - osa vaikuttaa mielestäni kaupallisilta - huomasin, kun etsin tietoja ja kuvia GOOGLE-hakuna hakuterminä "Lizzie McGuire"