Otsikko
Mitä tarkoittaa suositun yhtyeen nimi Sepultura? Se on latinaa, mutta en osaa suomentaa sitä.

Kysytty

Mitä tarkoittaa suositun yhtyeen nimi Sepultura? Se on latinaa, mutta en osaa suomentaa sitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Latinalais-suomalaisen sanakirjan (esim. Salmi-Linkomies, Latinalais-suomalainen sanakirja) mukaan sepultura on suomeksi hautaaminen, hautaus. Hauta taas on latinaksi sepulcrum.