Mitä tarkoittaa sana bonus?Onko se kreikkaa, latinaa vai hepreaa?

Kysytty

Mitä tarkoittaa sana bonus?Onko se kreikkaa, latinaa vai hepreaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Otavan Tietosanakirjan (Mitä Missä Milloin) mukaan bonus on latinaa ja tarkoittaa suomeksi 'hyvä'. Werner Söderströmin Nykysuomen tietosanakirjan mukaan bonus on hyvitys, lisäpalkkio. Bonusta käytetään erilaisten taloudellisten suoritustenbonus kuten vakuutusmaksujen, kauppatoimien, voitonjaon ja palkanmaksun yhteydessä. Esim. moottoriajoneuvovakuutuksissa myönnetään vahingottomilta vakuutuskausilta bonus (maksualennus).