Otsikko
Mitä tarkoittaa Latinan "amantes amentes" ja mistä sanonta juontaa juurensa?

Kysytty

Hei.

Mitä tarkoittaa Latinan "amantes amentes" ja mistä sanonta juontaa juurensa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arto Kivimäen kirjan Suuri latinakirja (Karisto 2001) mukaan sanonta tarkoittaa "Rakastuneet (ovat) järjettömiä". Kyseessä on 1600-luvun alkupuolella eläneen Gabriel Rollenhagenin näytelmän nimi.