Mitä tarkoittaa "kuulon alenema"? En löytänyt suoraa ja selvää vastausta vaikka kuinka googlasin. Minulla on lääkärin tekstin mukaan toisessa korvassa kuulon…

Kysytty

Mitä tarkoittaa "kuulon alenema"? En löytänyt suoraa ja selvää vastausta vaikka kuinka googlasin.
Minulla on lääkärin tekstin mukaan toisessa korvassa kuulon alenema, mutta koska en kuule sillä korvalla yhtään mitään, käyttäisin ennemminkin korvasta sanaa kuuro.
Lääkäri ei tietenkään ole vapaana selittämään tällaisia juttuja....

Vastaus

Vastattu

Tässä Kuuloliiton sivuilla olevassa jutussa määritellään erilaisia kuulovammoja: https://www.kuuloliitto.fi/kuulo/kuulo-ja-kuulovammat/.