Mitä tarkoittaa jos kirja on nidevarauksessa?

Kysytty

Mitä tarkoittaa jos kirja on nidevarauksessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestä ei tule esille onko kyseessä Lumme-kirjastoja koskeva kysymys. Koska asuinkunta on Lumme-kirjastojen alueelta niin oletamme näin. Lumme-kirjastojen asiakasliittymässä asiakas pystyy tekemään nidekohtaisen varauksen. Käytännössä tähän on erittäin harvoin tarvetta. Asiakas saattaa olettaa, että oman kunnan kirja tulee jonossa nopeammin. Useinkaan näin ei ole. Tällä viikolla on esim. tullut kolme kertaa vastaan se, että asiakas olisi saanut varauksensa nopeammin yhteisestä jonosta.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Nidevaraus voi olla tarpeen myös kirjastohenkilökunnan tekemänä jos tavoitteena on saada käteen joku nimenomainen kappale kirjaa. Syitä siihen voi olla monia; esimerkiksi tarroituksen uusiminen (luokkamuutosten vuoksi).

Nimekekohtainen varaus useimmiten tuo kirjan nopeammin varaajalle kun ei ole väliä minkä kirjan lainakappaleista haluaa.