Mitä tarkoitetaan pinnoitetulla kankaalla? Miksi sellaista tehdään?

Kysytty

Mitä tarkoitetaan pinnoitetulla kankaalla?
Miksi sellaista tehdään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pinnoitettua kangasta käytetään päällysvaatteissa, koska se suojaa parhaiten kylmältä ja kosteudelta. Se voi kyllä olla hengittämätön ja hiostava, mutta usein tällaisiin (esim. mikrokuitukankaisiin) tehdään tuuletusaukkoja tätä silmällä pitäen.
Heikkoutena pinnoitetuilla kankailla (esim. gore-tex) on repeytymisherkkyys.
Lisätietoa löytää esim. seuraavalta sivulta:
http://www.finscoop.fi/Goretex.htm