Mitä Suomalaista kirjallisuutta on käännetty Thaimaan kielelle?

Kysytty

Mitä Suomalaista kirjallisuutta on käännetty Thaimaan kielelle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisen kirjallisuuden seura SKS ylläpitää käännöstietokantaa Suomen kirjallisuuden käännöksistä (http://dbgw.finlit.fi/kaannokset/). Sieltä löytyy tieto, että thain kielelle olisi käännetty Tove Janssonin kirjat Kometen kommer ja Trollkarlens hatt, Salla Simukan kirjat Punainen kuin veri ja Valkea kuin lumi sekä Jyrki Vainosen teos Tutkimusmatkailija ja muita tarinoita.

0 ääntä

Kommentit

Käännöstietokannan mukaan thain kielelle on käännetty useita muitakin Tove Janssonin kirjoja ja lisäksi heidän teoksiaan:
Aino Havukainen & Sami Toivonen sekä Mauri Kunnas, Tarja Kunnas, Timo Parvela, Mika Waltari
ja englanninkielisestä alkuteoksesta Linda Liukas, Katja Pantzar