Mitä Pulttiboisin eräässä Kikkeliskokkelis-sketsissä tarkoitetaan, kun Kikkeliskokkelis mies sanoo: Anna Arton hiihtää? Sketsissä mainitaan Arto Tuominen,…

Kysytty

Mitä Pulttiboisin eräässä Kikkeliskokkelis-sketsissä tarkoitetaan, kun Kikkeliskokkelis mies sanoo: Anna Arton hiihtää? Sketsissä mainitaan Arto Tuominen, jonka nimisiä tunnettuja henkilöitä on ollut ainakin kaksi, vuonna 1941 syntynyt toimittaja ja vuosina 1941-1986 elänyt näyttelijä. Nyt joku on maininnut, että olisi kuullut myös tuonnimisestä hiihtäjästä, mutta ilmeisesti tässä nyt viitataan toimittaja Arto Tuomiseen. Itse en muista koskaan kuulleeni hiihtäjä Arto Tuomisesta.

Vastaus

Vastattu

Sketsissäkin mainitusta Arto Tuomisesta en osaa sanoa mitään, mutta tuo Artosta ja hiihtämisestä puhuminen voisi viitata hiihtäjä Arto Koivistoon, joka vuoden 1981 SM-kisoissa kärysi efedriinin käytöstä ja menetti kolmannen sijansa 15 ja 50 kilometrin kilpailuissa. Hänet määrättiin väliaikaiseen kilpailukieltoon, jonka pituudeksi myöhemmin vahvistettiin vain yksi kuukausi.

lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Arto_Koivisto