Otsikko
Mitä oikeastaan on niin sanottu "tingitys" mitä voit joskus kuulla korvivissasi?

Kysytty

Mitä oikeastaan on niin sanottu "tingitys" mitä voit joskus kuulla korvivissasi?

Vastaus

Vastattu

Tinnituksella tarkoitetaan korvien soimista. Terveyskirjaston mukaan syynä on tavallisimmin sisäkorvan karvasolujen hermopäätteiden vaurioituminen, mikä aiheuttaa poikkeavan ääniaistimuksen. Voit lukea lisää tinnituksesta Terveyskirjaston sivulta https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00281/tinnitus-korvien-soiminen?q=tin…