Otsikko
Mitä merkitsee, mistä kielestä ja mistä sanoista tulee kirjallisuusluetteloissa tapaamani lyhenne "s.l. s.a."?

Kysytty

Mitä merkitsee, mistä kielestä ja mistä sanoista tulee kirjallisuusluetteloissa tapaamani lyhenne "s.l. s.a."?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mainitsemanne lyhenteet tarkoittavat kuten arvelittekin s.l.=sine loco 'ei painopaikkaa' ja s.a.=sine anno 'ei paino-vuotta (tai kustannusvuotta)'. Lyhenteitä löytyy esim. seuraavista kirjoista: ///Risto Rantala: Uusi lyhennesanakirja, 2003///,///Veli Valpola: Suuri sivistyssanakirja, 2000///, ///Arto Kivimäki: Summa summarum, 1998///.