Mitä matkaopassarjoja Suomessa on saatavilla kirjastoissa? Esim. "Matkustamme Ranskaan" jne.

Kysytty

Mitä matkaopassarjoja Suomessa on saatavilla kirjastoissa? Esim. "Matkustamme Ranskaan" jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseen on vaikea vastata lyhyesti ja yksiselitteisesti. Suomen kirjastoista on saatavilla lukematon määrä erilaisia matkaopassarjoja, niitä ei ole mahdollista luetella tässä. Kaikki kirjakaupoissa olevat sarjat mitä todennäköisimmin löytyvät kirjastoista. Uusimpia kestosuosikkeja ovat mm. Lonely Planetin ja Let's Go -sarjan englanninkieliset oppaat sekä Kaupunkikirjat-sarja. Myös vanhempia sarjoja, joita ei enää ole kaupan, on saatavilla kirjatoista kautta maan. Helpoin tapa selvittää asia on ottaa yhteys lähimpään kirjastoon. Kokeile myös pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistohaku Plussaa http://www.libplussa.fi/ . Laita asiasanakenttään haluamasi kohteen nimi (esim. Madeira tai Uusi Seelanti), niin saat esille kaikki näitä kohteita käsittelevät teokset. Voit myös rajata aineiston kielen vaikkapa suomeksi ja aineistolajin pelkkiin kirjoihin.