Mitä mahtaa olla englanninkielinen kirjoitustyyliä kuvaava käsite 'camel case' suomeksi?

Kysytty

Mitä mahtaa olla englanninkielinen kirjoitustyyliä kuvaava käsite 'camel case' suomeksi?

Vastaus

Vastattu

Wikipedian mukaan CamelCase tai CamelCaps on termi, jolla viitataan tapaan kirjoittaa useista sanoista koostuvat hypertekstilinkit (eräissä wikeissä) sekä muuttujienfunktioidenmetodien tai luokkien nimet siten, että sanat on kirjoitettu yhteen isoin alkukirjaimin. Nimitys CamelCase juontuu tavasta, jolla suuret kirjaimet nousevat esiin sanassa kuin kamelin kyttyrät. Termille ei ole vakiintunutta suomennosta. Tietokirjailija Jukka Korpela on ehdottanut käännökseksi ”karavaanityyliä” perustellen, että ”mielikuva on selvempi, jos ajatellaan jonoa eli karavaania, jossa on mukana kameleita”.