Mitä kirjoja suosittelette alle 5v lapsille avioeron käsittelyyn jotka - sopisi isän kanssa yhdessä luettavaksi - pojalle yksin luettavaksi - tytölle yksin…

Kysytty

Hei, mitä kirjoja suosittelette alle 5v lapsille avioeron käsittelyyn jotka - sopisi isän kanssa yhdessä luettavaksi - pojalle yksin luettavaksi - tytölle yksin luettavaksi - äidin kanssa yhdessä luettavaksi ??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lasten kannalta avioeroa käsitteleviä kirjoja Helmet-hausta löytyy sanalla avioero kohdistettuna lasten kokoelmaan http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C%7CSavioero%7CFf%3Afacetcollec…
Kuvakirjoista löytyy sopivaa luettavaa: avioero kuvakirjat http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C%7CSavioero+kuvakirjat%7COrigh…
Hauilla avioero isät ja avioero äidit löytyy myös muutama kirja. Haut voi edelleen kohdistaa lasten kokoelmaan.
Tässä muutama teos:
Piksu pikkusimpukan elämänmuutos / [Outi Huuskonen]
Huuskonen, Outi
Pikku Mäyrän kaksi kotia / kirjoittanut Marie-Hélenè Delval ; kuvittanut David McPhail ; suomentanut Johanna Hynönen
Kuun ja Auringon lapset / Katinka Tuisku

Näistä voisi löytyä hyviä vihjeitä:
Millan isä ja äiti eroavat : miten lasta voi auttaa vanhempien erotessa / Sirkku Niemelä & Aino Kääriäinen
Satulaivan matkassa : sadut lapsen apuna vanhempien erotessa / toimittaja: Hilkka Ylönen ; kuvitus: Antti Valta ; työryhmä: Miia Lehtonen, Sirkku Niemelä, Hanna Svensberg