Mitä kirjoja kirjailija Raisa Lardot on tehnyt?

Kysytty

Mitä kirjoja kirjailija Raisa Lardot on tehnyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vepsäläissyntyinen kirjailija Raisa Lardot (o.s. Larjuškin, s. 17. tammikuuta 1938, Šoksu) tuli Suomeen kuusivuotiaana pakolaisena jatkosodan aikaan. Lardotin teokset ovat omaelämäkerrallisia ja kuvaavat naisena elämistä.

Lardot on julkaissut niin faktaa kuin fiktiotakin, romaaneista runoihin:

Hän jäi elämään (1973)
Silmänräpäys ja koko elämä (1975)
Ripaskalinnut (1978)
Ihmisen ääni (1979)
Taivas on kiinni tänään (1982)
Reumapotilaita (1983)
Sammakkoprinssi (1987)
Siskonpeti (1991)
Russa, russa! (1994)
Andy ja Vera (1997)
Syntinen Maria (2000)
Himosisustajan muistelmat aisti-ilottelua ja silkkilakanoita (2001)
Jäätyneet linnut putoavat oksiltaan (2001)
Pikku äiti (2003)
Eläimellisiä tarinoita (2006)

Lisätietoa: Kotimaisia nykykertojia 3, BTJ Kirjastopalvelu 2000