Otsikko
Mitä kirjoja Harry kullmanilta on ilmestynyt Ruotsissa ja mitkä niistä on suomennettu? Saisinko kaikista vielä ilmestymisvuodet. Mihin kirjaan elokuva Battle…

Kysytty

Mitä kirjoja Harry kullmanilta on ilmestynyt Ruotsissa ja mitkä niistä on suomennettu? Saisinko kaikista vielä ilmestymisvuodet.

Mihin kirjaan elokuva Battle horse perustuu ja onko kirjaa suomennettu?

Mitä kirjoja WSOY:n Juventus-nuortenkirjasarjassa on ilmestynyt?

Mitä kaikkia nuorten kirjasarjoja on ilmestynyt ,lähinnä vuodesta -85 takaisinpäin? Löytyisikö kattavaa listaa niiden sisältämistä kirjoista.

Löytyykö tanskalaista elokuvaa Zappa kirjana?

Löytyykö muita Bille Augustin nuorisoelokuvia kirjaversioina?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mitä kirjoja Harry kullmanilta on ilmestynyt Ruotsissa ja mitkä niistä on suomennettu? Saisinko kaikista vielä ilmestymisvuodet.

Ruotsiksi:
Med hemlig order 1948
Den svarta fläcken 1949
Den tomma staden 1951
Den spanska värjan 1952
Buffalo Bill 1953
Ponnyexpressen 1955
Leve konungen 1956
Rymlingen 1957
På jakt efter vilda västern 1958
Spejarna 1958
Gårdarnas krig 1959
Beundraren 1961
Natthämtaren 1962
Mannen från mörkrummet 1963
Möte med äventyret 1965
Boskapstjuvarna 1965
De rödas uppror 1968
Mannen från Montana 1970
Hemlig resa 1971
Fångarna på Fattigmannagatan 1972
Den amerikanske fången 1975
Stridshästen 1977
Slagskämpen 1980
Skyddsvakten 1981

Suomennokset:
Ipaneman vanki 1977
Pihojen sota 1969
Punaiset sotapolulla 1969
Salainen matka 1953
Salainen tehtävä 1955
Viimeiset turnajaiset 1979

Mihin kirjaan elokuva Battle horse perustuu ja onko kirjaa suomennettu?

Jos tarkoitat elokuvaa War horse, se perustuu Michael Morpurgon romaaniin War horse. Kirja on suomennettu nimellä Sotahevonen.

Mitä kirjoja WSOY:n Juventus-nuortenkirjasarjassa on ilmestynyt?

Valitettavasti tätä tietoa emme saaneet hankittua näin nopealla aikataululla. Voit vielä myöhemmin itse tiedustella kirjasarjaa WSOY:sta, sähköpostiosoite tiedotus(at)wsoy.fi

Mitä kaikkia nuorten kirjasarjoja on ilmestynyt ,lähinnä vuodesta -85 takaisinpäin? Löytyisikö kattavaa listaa niiden sisältämistä kirjoista.

Hakuteoksesta Hyvärinen, Anna-Riitta: Lasten ja nuorten jatko- ja sarjakirjat löytyvät kaikki nuortenkirjasarjat.

Löytyykö tanskalaista elokuvaa Zappa kirjana?

Elokuvan on ohjannut Bille August ja se perustuu Bjarne Reuterin kirjoittamaan kirjaan nimeltä Zappa, sitä ei ole suomennettu.

Löytyykö muita Bille Augustin nuorisoelokuvia kirjaversioina?

Zappa-elokuvan jatko-osa Usko, toivo ja rakkaus (1984)perustuu Bjarne Reuterin kirjaan Når snerlen blomstrer. Sitä ei ole suomennettu

Busterin maailma (1984) perustuu Bjarne Reuterin samannimiseen kirjaan.

Elokuva Pelle Valloittaja (1987) perustuu Martin Andersen Nexön kirjaan Pelle erobreren. Sitä ei ole suomennettu.