8.6.2001

Mistähän teoksesta mahtaisin löytää Molièren näytelmän L'ecole des femmes ruotsinkielisenä. Ruotsinnos on nimeltään Hustruskolan. Näytelmä saattaisi ehkä löytyä teoksista Molière: Komedier, mutta niitä on useita osia eri puolilla pääkaupunkiseutua, eikä Plussasta ollut tässä apua.

8.6.2001

Libplussa ei valitettavasti kerro varsinkaan vanhemmasta kirjallisuudesta kuin perustiedot, joten tässä tapauksessa täytyy turvautua muihin keinoihin:

Tarkemmat sisältötiedot ruotsinkielisestä kirjallisuudesta voi katsoa Ruotsin kansalliskirjaston luettelosta (http://www.libris.kb.se/), jonka mukaan kyseinen näytelmä löytyy ruotsiksi teoksesta Moliere: Komedier 1. Se on saatavissa Töölön kirjastossa, Espoon pääkirjastossa, Kauniaisten kirjastossa, Opiskelijakirjastossa ja Teatterikorkeakoulun kirjastossa.

Tässä vielä Ruotsin kansalliskirjaston tiedot teoksesta, jota etsit:

Författare:Molière, Jean Baptiste
Titel:Komedier / i svensk tolkning av Allan Bergstrand
Deltitel: Bd 1
Utgivningsår:1965
Omfång:[2], xxii, 457, [2] s., 12 pl.-bl.
Anmärkning:Innehåll: De löjliga preciöserna ; Sganarelle ; Skola för äkta män ; Plågoandar ; Hustruskolan
Översättare:Bergstrand, Allan, 1891-1984