Otsikko
Mistähän kokoelmasta tai kokoelmista ja miltä vuodelta ovat Tommy Tabermannin runot, joiden ensimmäiset säkeet ovat: Minä haluaisin veistää menneistä laivan --…

Kysytty

Hei!

Mistähän kokoelmasta tai kokoelmista ja miltä vuodelta ovat Tommy Tabermannin runot, joiden ensimmäiset säkeet ovat:

Minä haluaisin
veistää menneistä laivan
--

ja

Onni, kerro minulle,
jos tulet, mistä minä
sinut tunnen?
--

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tommy Tabermannin runo "Minä haluaisin" on kokoelmasta "Kipeästi keinuu keinumme" (1979). Jälkimmäinen etsimäsi Tabermannin runo, joka alkaa siis alkaa "Onni, kerro minulle", on julkaistu ensimmäisen kerran kokoelmassa "Tähtiä kämmenellä" (1974).

Molemmat runot löytyvät myös mm. teoksesta Tabermann: Runot 1970 - 2010.

Lähde:
Tabermann, Tommy: Runot 1970 - 2010 (Gummerus,2010)