Otsikko
Mistä voisin saada näkyviin Helsingin Sanomien kuolinilmoitukset 04.04.2009?

Kysytty

Mistä voisin saada näkyviin Helsingin Sanomien kuolinilmoitukset 04.04.2009?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjastossa Helsingin Sanomien aiemmat vuosikerrat säilytetään mikrofilmeinä. Mikrofilmatut sanomalehtien vuosikerrat ovat pääkirjasto Metson pohjakerroksen mikrofilmihuoneessa. Asiakkaiden käytössä on kaksi mikrofilmiskanneria ja mikrokortinlukija. Koneet ovat varattavissa (max 3 tuntia) asiakaskoneiden ajanvarausohjelmassa (https://netloan.tampere.fi/login.aspx?ReturnUrl=%2fdefault.aspx). Mikäli sinulla ei ole varauksen tekoon tarvittavia tunnuksia, saat ne kirjastosta. Tarvittaessa henkilökunta opastaa mikrofilmien ja lukulaitteiden käytössä.

Kirjastolla on myös sanoma- ja aikakauslehtien arkistotietokantoja, mutta tässä tapauksessa niistä ei valitettavasti ole apua. ePress-tietokannassa lehdet ovat luettavissa näköiskappaleina, mutta vain vuoden ajan. Sanoma-arkistosta HS taas löytyy vuodesta 1990 lähtien, mutta arkistoon talletetaan vain uutisjutut tekstimuodossa, ei ilmoituksia. Tietokannat ovat käytettävissä kirjaston asiakaskoneilla sekä omalla laitteella kirjaston langattomassa verkossa.