Mistä voisin löytää syksyn 2007 äidinkielen ylioppilaskokeen esseekysymykset? Ylen abitreenit tarjoaa kokeet harmillisesti vuodesta 2008 alkaen, ja lyseo.org…

Kysytty

Mistä voisin löytää syksyn 2007 äidinkielen ylioppilaskokeen esseekysymykset? Ylen abitreenit tarjoaa kokeet harmillisesti vuodesta 2008 alkaen, ja lyseo.org löytyy tekstitaidon koe, muttei esseetä. Kansallisarkisto taas sisältää vaan selvästi vanhempia kokeita. Tahtoisin muistella, mihin kysymykseen itse vastasin. Raastaa, kun en muista yhtään.

Vastaus

Vastattu

Vuoden parhaita ylioppilasaineita tai -esseitä on julkaistu kirjamuodossa jo useiden vuosien ajan. Kirjassa pitäisi olla mukana myös kyseisen vuoden esseekysymykset.

"Ylioppilastekstejä 2007"-kirjaa löytyy myös Lumme-kirjastoista:
https://lumme.finna.fi/Record/lumme.779943