Otsikko
Mistä voisi saada Aarno Ranisen kääntämät sanat Antonio Carlos Jobimin Meditacao -kappaleeseen? Suomenkielinen nimi on Taas on hiljaisuus, esittäjä Erkki…

Kysytty

Mistä voisi saada Aarno Ranisen kääntämät sanat Antonio Carlos Jobimin Meditacao -kappaleeseen? Suomenkielinen nimi on Taas on hiljaisuus, esittäjä Erkki Liikanen, julkaisut Finnsound fs 002 (45-single) + kolme kasettijulkaisua. Äänitteitä ei juuri liiku eikä sanoitusta ole kai julkaistu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä Erkki Liikasen käännösversio on tosiaan hankala tapaus, koska se on Viola-tietokannan mukaan julkaistu vain LP-levyllä Laululoota ( FinnsoundFSC03, 1973) ja Finnsoundin vuonna 1967 julkaisemalla single-levyllä FS002, joka sisältää tämä Liikasen esityksen lilsäksi Aarno Ranisen tulkinnan laulustaan Entisen varjo. Käytännössä ainoa tapa saada sanat on varata Kansalliskirjaston musiikkiosastolta kuunteluaika ja kirjoittaa sitten kuuntelemalla sanat muistiin. On tietysti mahdollista, että Erkki Liikasella on itsellään sanat tallessa, mutta en osaa sanoa, miten häneen voisi saada yhteyden. Nuottia laulusta ei ole koskaan julkaistu.

Heikki Poroila