Mistä voisi löytää tietoa maataloudesta - laaja- ja voimaperäisestä tuotannosta?

Kysytty

Mistä voisi löytää tietoa maataloudesta - laaja- ja voimaperäisestä tuotannosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin yliopiston Viikin tiedekirjaston Agri-tietokannasta voi hakea kirjoja ja artikkeleita asiasanoilla voimaperäinen tuotanto ja laajaperäinen tuotanto. Agri-tietokanta löytyy osoitteesta http://www.helsinki.fi/lumme/ ja se on vapaasti käytettävissä.

Näin löytyvät mm. seuraavat: Ajankohtaista maatalousekonomiaa - [Helsinki]: Maatalouden taloudellinen tutkimuslaitos, 1993 - 70 s. (Tiedonantoja / Maatalouden taloudellinen tutkimuslaitos 190) ISBN 952-9538-36-7 // Luonnonmukaisempaan viljelyyn / Hovila, Mikko; Suomen luonto 52 (1993) : 8, s. 12-13 // Monikäyttökasveja puoliviljellen / Saario, Meeri; Maatilan Pirkka : K-maatalous- ja konekauppiaitten aikakauslehti 1995 : 4 , s. 50-53

Jos näillä asiasanoilla saadut viitteet eivät riitä, voi käyttää laajempia asiasanoja: voimaperäisyys, luonnonmukainen maataloustuotanto, tavanomainen viljely, kestävä maatalous tai kestävä kehitys. Tietokannalla on myös Agriforest-sanasto, josta voi poimia sopivat asiasanat hakuun.