Otsikko
Mistä voi löytää kirjoja,joista voi lukea hiuksista,asusteista, koruista 1920-luvulta tähän päivään asti eli kampaus- ja pukeutumiskulttuurista. Kiitos.

Kysytty

Mistä voi löytää kirjoja,joista voi lukea hiuksista,asusteista, koruista 1920-luvulta tähän päivään asti eli kampaus- ja pukeutumiskulttuurista. Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muutamia suomenkielisiä aiheeseesi liittyviä teoksia:
Utrio, Kaari: Rusoposkia, huulten purppuraa, kosmetiikka ja nainen kautta aikojen, 1995
Utrio, Kaari: Bella Donna - kaunis nainen kautta aikojen, 2005
Syromjatnikova, Irina: Kampausten historia, 1989
Kopisto, Sirkka: Moderni nainen, muodin vuosikymmenet 1920-1960, 1997
Kuitunen, Arja-Liisa: Länsimaisen muodin historia antiikista nykyaikaan, 1998

Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokannasta, Introsta http://oukasrv6.ouka.fi:8001/?formid=find2 voit tarkistaa edellämainittujen teosten saatavuuden ja etsiä lisää valitsemalla hakuehtoihin kaksi asiasanaa esim. kampaukset historia tai asiasanat muoti historia. Muodin historiaa koskevat teokset löytyvät hyllyluokasta 90.21.

Tähän aiheeseen liittyviä kysymyksiä/vastauksia on Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun arkistossa
http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.aspx .