Mistä tietoa Forskullan Kartanon huvimajan historiasta?

Kysytty

Mistä tietoa Forskullan Kartanon huvimajan historiasta?

Vastaus

Vastattu

Kirjallisia lähteitä Forskullasta on hyvin vähän. Tietoja on kysytty Heinolan kaupunginmuseon amanuenssilta, joka epäili, että kysyjä saattaisi tarkoittaa Siltasaaren puolella olevaa huvimajaa. Tämä rakennus on jossain vaiheessa  siirretty Heinolan rantapuistosta Siltasaareen.

Forskullan päärakennus on 1872 valmistunut viinatehtailijan kodiksi ja konttoriksi. Nykyisin se toimii tilausravintolana. Yhteystiedot löytyvät hotelli Kumpelin sivuilta https://www.kumpeli.fi/yhteystiedot/

Ehkäpä paikan nykyisillä omistajilla on tietoa huvimajastakin.