Mistä tietää onko uutuuskirja tulossa kirjastoon lainattavaksi?

Kysytty

Mistä tietää onko uutuuskirja tulossa kirjastoon lainattavaksi?

Vastaus

Vastattu

Asiakas näkee kirjaston kaikki kokoelmat eli aineistot verkkokirjastosta. Meidän Ratamo-kirjastojen verkkokirjasto löytyy osoitteesta https://ratamo.verkkokirjasto.fi/web/arena.

Jos haluamasi kirja löytyy haulla verkkokirjastosta, siitä tietää, että kirjaa on hankittu kirjastoon. Kannattaa vielä tarkistaa, onko kirjaa hankittu omaan kunnankirjastoon eli Nurmijärvelle.

Kirjahankinnat tehdään yleensä ennakoidusti eli syksyllä ilmestyvät kirjat hankitaan jo keväällä. Hankitut kirjat näkyvät heti hankintapäätöksen jälkeen verkkokirjastossa, saatavuuden kohdalla lukee tällöin "Hankinnassa". Uutuuskirjan voi varata heti, kun se näkyy verkkokirjastossa.