Mistä tietää onko kangas vesipestävää vai ei? Kangaskaupassa ei ole kankaan pesutietoja, mutta haluaisin ostaa 100 % asustekäyttöön tarkoitettua villakangasta…

Kysytty

Mistä tietää onko kangas vesipestävää vai ei? Kangaskaupassa ei ole kankaan pesutietoja, mutta haluaisin ostaa 100 % asustekäyttöön tarkoitettua villakangasta jakkupukua varten. Kaupan kangas on jonkin tehtaan loppuerä ja sen vuoksi pesutietoja ei kuulemma ole.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehdottaisin kääntymistä kuluttajaneuvonnan puoleen. Kunnalliset kuluttaja-asiamiehet opastavat ongelmatilanteissa ja neuvovat eteenpäin. - Tehtaan puoleen voi myös kääntyä. - Jos ei myymälässä tiedetä, minkä tehtaan valmistama kangas on, pesuloissa on todennäköisesti paras asiantuntemus. - Internetistä löytyy vain ylimalkaisia neuvoja villan pesusta. Laitan kuitenkin yhden osoitteen tähän http://www.eurokangas.fi/pesuohj7.htm . Kunnallisen kuluttajaneuvonnan osoite on http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?tmf=6475&lmf=6509&Re… . Suosittelen puhelinsoittoa paikkakuntasi kuluttaja-asiamiehelle!