Otsikko
Mistä teoksista löytyy tietoa italiaan opiskelemaan lähteville?

Kysytty

mistä teoksista löytyy tietoa italiaan opiskelemaan lähteville?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kajaanin kaupunginkirjaston aineistotietokanta löytyy kirjaston kotisivulta osoitteesta http://www.kajaani.fi ja sieltä voi hakea kirjallisuutta myös aiheen mukaan. Asiasanalla opiskelu ulkomailla löytyy useita viitteitä, joista mm. seuraaviin kannattaisi tutustua: Myllykoski: Maailmalle opiskelemaan, 1997, Timonen-Verma: Opus 2001, monin tavoin maailmalle, 2001, Silvuple : opas Euroopan unioniin, 1997 ja Study abroad, 1997. Kirjojen saatavuus selviää myös aineistotietokannasta. Käsikirjastosta löytyy lisäksi teos The World of learning, 2001, josta löytyy mm. maailman yliopistojen tiedot.
Teosta, joka käsittelisi pelkästään opiskelua Italiassa, ei Kajaanin kaupunginkirjastosta löydy. Kansainvälisen henkilövaihdon keskus Cimo on kuitenkin julkaissut teoksen Opiskelemaan Italiaan (2001), jota löytyy mm. Oulun ylipiston kirjastosta, josta se on mahdollista saada kaukolainaksi.
Internetistä löytyy myös tietoa opiskelusta ulkomailla, esim. Kansainvälisen henkilövaihdon keskuksen, Cimon, sivuilta osoitteesta http://www.cimo.fi