Mistä teoksista löytyy tietoa Englannin sosiaalilainsäädännöstä ja sosiaalityöstä.

Kysytty

Mistä teoksista löytyy tietoa Englannin
sosiaalilainsäädännöstä ja sosiaalityöstä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoja, jotka käsittelevät Iso-Britannian sosiaalilainsäädäntöä ja sosiaalityötä, ei läytynyt Oulun kaupunginkirjastosta. Sen sijaan Aleksi -tietokannasta tulostui artikkeliviitteitä, joista muutama esimerkki:
NIKLANDER, Soila: Lastensuojelujärjestöt valvovat lapsen etua Britanniassa: satoja projekteja ja varainhankintakampanjoita. Lapsen maailma 1993, nro 5 s. 40-41
TERAPEUTTINEN hoitoyhteisö HMP Channings Woodin vankilassa. Uusi kriminaalihuolto 2000, nro 2 s. 38-41
JOUSIMA, Kaarina: Päivä lontoolaisen lastensuojelutarkkaajan elämässä. Sosiaaliturva 1985, nro 16 s. 752
TÖRRÖNEN, Marita: Vanhempien velvollisuudet ja lapsen oikeudet korostuvat Englannin uudessa lastensuojelulainsäädännössä. Sosiaaliturva 1992, nro 7 s. 4-7

Täydellisen Aleksi-artikkeliviitehaun voit suorittaa Oulun kaupunginkirjastossa käsikirjastossa tai pyytää kirjastonhoitajaa tekemän sen.

Suomenkielistä sosiaalilainsäädäntöä ei löydy, mutta seuraavassa aiheesta Internet -osoitteita:

http://www.austlii.edu.au/links/2036.html (jossa linkki UK-Search HMSO, Searches all HMSO including legislation)
linkin takaa aukeaa www-sivu: http://www.hmso.gov.uk/cgi-bin/empower, jossa hakumahdollisuus vapaatekstillä
Myös Euroopan unionilla on vastauspalvelu "Suora linja Eurooppaan" puh. 08001-13191 kyseessä on maksuton palvelunumero

Toivottavasti näistä tiedoista on apua sinulle

Sirkka Marttila
kirjastonhoitaja