Mistä syystä, "varikset" viihtyvät Helsingin Puistolan Tapulikaupunginosassa? Variksia on paljon suurina parvina, Onko alueella kasvavilla suurilla…

Kysytty

Mistä syystä, "varikset" viihtyvät Helsingin Puistolan Tapulikaupunginosassa? Variksia on paljon suurina parvina, Onko alueella kasvavilla suurilla Leppäpuilla jonkinlainen vaikutus, variksien poikkeukselliseen oleskeluun tällä asutusalueella?

Vastaus

Vastattu

Mitään selitystä leppien vaikutuksesta varisten toimintaan ei löytynyt. Ilmeisesti paikalla on niille jotakin syötävää. Varikset päättelevät, että kun kerran sai ravintoa, voi saada toistekin. Varis on joka tapauksessa nokkela ja hyvämuistinen ja lintu.