Otsikko
Mistä sanonta 'asiasta kukkaruukkuun' on peräisin? Kukkaruukulla mielestäni viitataan myös joskus mitättömiin, tai negtiivisiin, turhiin asioihin. Onko…

Kysytty

Mistä sanonta 'asiasta kukkaruukkuun' on peräisin? Kukkaruukulla mielestäni viitataan myös joskus mitättömiin, tai negtiivisiin, turhiin asioihin. Onko sanonta ulkomaikta peräidin? Se kuulostaa minun korvaani suomen kieleen sopimattomalta. Historiakin aiheest kiinnostaa, siis kaikki tieto mitä on saatavilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiasta kukkaruukkuun on ilmeinen variaatio sanonnasta "asiasta toiseen". Suomi-stadi -sanakirjassa se ajoitetaan 1990-luvulle. Sanonnan alkuperästä ei näyttäisi olevan tarkempaa tietoa.

https://books.google.fi/books?id=wqFJEAAAQBAJ&pg=PA54&lpg=PA54&dq=asias…

Nyt mä bonjaan: suomi-stadi-sanakirja / Heikki Paunonen, Jeongdo Kim (BoD - Books on Demand, 2021)