Otsikko
Mistä saisin tietoa juhlavaatteista ja niissä käytetyistä väreistä n. 1800-luvusta eteenpäin?

Kysytty

Mistä saisin tietoa juhlavaatteista ja niissä käytetyistä väreistä n. 1800-luvusta eteenpäin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla olevista kirjoista saattaisi olla sinulle hyötyä:

Franck, Marketta: Kerro, kerro kuvastin…: naisen juhlapuku 1880-1980 (Haihara, 1993)
Franck, Marketta: Waatteen wiesti ja wiettelys eli pukeutumisen historiaa kivikaudelta nykyaikaan (Nukke- ja pukumuseo, 1997)
Juhlat Talvipalatsissa : näyttely Eremitaasin kokoelmista (Taideteollisuusmuseo, 1998)
Kopisto, Sirkka: Muodin vuosikymmenet (Museovirasto, 1991)
Kopisto, Sirkka: Puku Suomessa 1750-1900 (Museovirasto, 1996)

Suomen kansallismuseossa oli tämän vuoden elokuuhun asti Naisten juhlaa –näyttely, jossa esiteltiin naisten juhla-asuja 1800-luvun puolivälistä 1970-luvulle. Näyttelystä on tekeillä verkkojulkaisu. Tarkempia tietoja asiasta saat näyttelytyöryhmän jäseniltä. Yhteystiedot löytyvät Museoviraston sivulta: http://www.nba.fi/fi/skm_nayttelyarkisto

0 ääntä

Kommentit

Miksi aina mustat vaatteet? (Musta on vallan väri)