Otsikko
Mistä saisin Tapio Heinosen esittämän laulun On hiljainen maa jälkeen sodan turhuuden… -sanat?

Kysytty

Mistä saisin Tapio Heinosen esittämän laulun On hiljainen maa jälkeen sodan turhuuden…. Sanat? Alkuperäinen laulu on Danny boy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Wikipedia kertoo, että kyseessä on irlantilainen kansansävelmä Londonderry Air, joka tunnetaan myös nimellä Danny Boy. Kappale on suomennettu ainakin kolme kertaa.

Kysymäsi suomennosversio on nimeltään Danny Boy, ja sen on suomentanut Chrisse Johansson. Sanoilla: ”On hiljainen maa jälkeen sodan turhuuden” -alkavan tekstin on levyttänyt Tapio Heinonen vuonna 1970.

Valitettavasti näyttäisi siltä, että kyseistä sanoitusta ei löydy esim. painetuista nuottikirjoista, eikä myöskään internetin syövereistä.

Tapio Heinosen Danny Boy -levytys löytyy useammalta hänen äänitejulkaisultaan, esim.:

Tapio Heinonen (1970)

Julian Grimau (1971)

Eilen kun mä tiennyt en : 40 rakastetuinta laulua (2001)

En kadu mitään : kaikki levytykset 1968 - 1973 (2011)

Niinikään se näyttäisi löytyvän (ainakin toistaiseksi) esim. YouTubesta ja Spotifysta.