Otsikko
Mistä saisin koko runon, joka alkaa sanoilla Kun äiti aata ensimäistä opetti mua ääntämään?

Kysytty

Mistä saisin koko runon, joka alkaa sanoilla Kun äiti aata ensimäistä opetti mua ääntämään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Olof Bergin runo Kova pää. Runo oli mukana vuonna 1875 ilmestyneessä runokokoelmassa nimeltä Sepitelmiä: runon-kokeita, jonka Berg julkaisi kirjailijanimellä Olli Wuorinen. Internetissä runo löytyy ainakin osoitteesta http://fi.wikisource.org/wiki/Kova_pää