Mistä saa vastaus sanat lauluun: Minne käy tuulen ilmassa tiet. Ne kolme ensimmäistä säkeistöä löytyy eri laulukirjoista, mutta jossakin vanhemmassa…

Kysytty

Mistä saa vastaus sanat lauluun:
Minne käy tuulen ilmassa tiet.
Ne kolme ensimmäistä säkeistöä löytyy eri laulukirjoista, mutta jossakin vanhemmassa laulukirjassa on myös vastaussanat. Netistä löytyy jotakin, mutta tahtoisin ne ihan oikeat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulukerho II –nimisestä nuottikokoelmasta (1945) löytyvät tällaiset vastaukset eli säkeistöt 4-6:

”Vain käsi Herran tuulia vie, on johdossansa mertenkin aaltojen myrskytie

On retket pilvein ohjaava Hän, Hän turvaa tähdet kannelle taivaan välkkyvän

Ei ihmislastaan jättää Hän voi, maan eksyneille kotihin kutsu vieläkin soi”

Tekstin on tehnyt Nestor Järvinen (1831-1901), pappi ja opettaja.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto