Otsikko
Mistä saa tietoa jatkosodan aikana voimassaolleesta lääkärintarkastusohjesäännöstä ja kantakorttiin merkitystä diagnoosikoodista (L.T.O. koodi)? Kyseessä…

Kysytty

Mistä saa tietoa jatkosodan aikana voimassaolleesta lääkärintarkastusohjesäännöstä ja kantakorttiin merkitystä diagnoosikoodista (L.T.O. koodi)? Kyseessä sukututkimus. Kans.arkistosta & Viitasaaren sot.ark. ei tietoa saanut, ei myöskään lähimmän varuskunnan sot.sairaalasta. Onko tieto salattua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sota-ajan lääkärintarkastuksissa käytetyt, sekä sotilaskantakortteihin merkityt diagnoosikoodit löytyvät esimerkiksi vuoden 1943 Lääkärintarkastusohjeesta (L.T.O.), joka on saatavilla muun muassa Maanpuolustuskorkeakoulun pääkirjastosta (www.mpkk.fi/kirjasto).

Kyseinen Lääkärintarkastusohje diagnoosikoodeineen on täysin julkista tietoa, mutta esimerkiksi yksittäisen sotilaan kantakortissa lukevat diagnoositiedot ovat jo sitten luonnollisesti henkilökohtaisempia.

4 ääntä

Kommentit

"esimerkiksi ja muun muassa" löytyykö siis muualtakin?

Lääkärintarkastusohjesääntö (L.T.O.) : 1943. [Helsinki] : Puolustusvoimain Pääesikunta, lääkintäosasto., 1943 teos löytyy myös Terkon kirjastosta Meilahdesta.
T. Toimitus